Zajęcia z angielskiego dla 2 i 3 latków z rodzicami
Naukę języka można zacząć w każdym wieku, jednak im wcześniej, tym lepiej. U nas jest to możliwe już od 2. roku życia. Tak wczesny okres pozwala na spokojne osłuchanie się z językiem obcym i stopniowe przyswajanie go, by w kolejnych latach zacząć już płynnie się nim posługiwać. Dzięki takim działaniom angielski tradycyjnie nauczany w szkole stanie się tylko uzupełnieniem nabytej już wiedzy. Starsi uczestnicy słuchają angielskojęzycznych opowiadań, wierszy i piosenek, a także sami zaczynają tworzyć proste teksty z wykorzystaniem nabytego do tej pory słownictwa. Stopniowo rozwijany program nauczania pozwala dziecku przyswoić język krok po kroku bez pomijania poszczególnych etapów.
Prowadzimy zajęcia dla maluszków z rodzicami – od 2 roku życia : język angielski oraz zajęcia w języku polskim – ogólnorozwojowe.
Dlaczego warto rozpocząć naukę angielskiego dla 2 latka?
- Znajomość języków otwiera na inność — społeczności są językowo i kulturowo zróżnicowane.
- Porozumiewanie się w różnych językach przynosi istotne korzyści w sferze integracji społecznej
- Badania pokazują, że u dzieci wielojęzycznych lepiej rozwinięta jest elastyczność poznawcza, czyli umiejętność dostosowywania zachowania do wymogów zadania i kreatywnego rozwiązywania problemów
- Znajomość języków w dzisiejszym świecie jest kluczowa w życiu społecznym, w edukacji, kulturze oraz na rynku pracy.
Jak uczymy języka angielskiego 2 i 3 latków?
- Wspieramy gotowość do mówienia
- Konsekwentnie używamy języka angielskiego
- Prowokujemy interakcje i kreatywne działanie
- Wykorzystujemy naturalne zdolności aktorskie dzieci, ich zapał, entuzjazm, ciekawość, potrzebę zabawy i interakcji
- Uwrażliwiamy uczniów na odmienne brzmienie języka obcego
- Uczymy intonowania i akcentowania
KOCHAMY język angielski, więc uczymy go przede wszystkim Z PASJĄ!
Opis zajęć z nauki języka angielskiego
Każde spotkanie trwa 45 min, raz lub dwa razy w tygodniu. Dzieci uczestniczą w nim z rodzicami bądź opiekunem. Ważnym elementem zajęć, w szczególności w najmłodszych grupach jest zachowanie określonej rutyny, dzięki której dzieci czują się bezpiecznie i są świadome następowania po sobie każdego z etapów zajęć.
Dlaczego warto zacząć angielski w wieku 2 lub 3 lat?
Celem zajęć jest wdrożenie dzieci w rzeczywistość anglojęzyczną, osłuchanie się z językiem, poznanie jego melodii, intonacji, barwy i struktury. Piosenki, rymowanki, zabawy ruchowe w języku angielskim oraz używanie wyłącznie angielskiego przez nauczyciela przenosi dzieci w świat języka obcego.
Zajęcia mają na celu połączenie istotnych elementów ułatwiających przyswajanie języka obcego, a mianowicie wczesne, bezstresowe osłuchanie się z językiem, zabawy z rytmem i muzyką klasyczną oraz ruch. Dlatego też mówimy do dzieci tylko po angielsku, aby nauka była dla nich naturalna.
Fakt, iż dziecko przebywa tylko i wyłącznie w anglojęzycznej rzeczywistości sprawia, iż język angielski jest kodowany w umyśle podobnie jak ojczysty — w sposób naturalny. Dziecko najpierw zaczyna rozumieć to, co słyszy, wykonuje polecenia nauczyciela, następnie rozmawia z nauczycielem, odpowiadając jeszcze po polsku, ale prowadzi stopniowo coraz bardziej płynny dialog, by w dalszych etapach nauki niepostrzeżenie przejść na angielski, nie zdając sobie nawet sprawy z tego, że stosuje się do zasad poprawności językowej. Otrzymuje w zamian umiejętność posługiwania się językiem obcym.