Język angielski


ABC Kids' Club we współpracy z ABC Language Centre zapraszają dzieci do nauki języka angielskiego.

Grupy wiekowe 2-3 lata

4-5 lat, 6-7 lat, 8-10 lat

oraz 11 lat+

Angielski dla dzieci 2-3 lata

Każde spotkanie trwa 45 min  raz lub dwa razy w tygodniu.

Dzieci uczestniczą w zajęciach z rodzicami bądź opiekunem.

Zajęcia mają na celu połączenie istotnych elementów ułatwiających przyswajanie języka obcego, a mianowicie wczesne, bezstresowe osłuchanie się z językiem, zabawy z rytmem i muzyką klasyczną oraz ruch. Dlatego też mówimy do dzieci tylko po angielsku, aby nauka była dla nich naturalna.

Fakt, iż dziecko przebywa tylko i wyłącznie w anglojęzycznej rzeczywistości sprawia, iż język angielski koduje mu się, podobnie jak ojczysty, w sposób naturalny. Najpierw zaczyna rozumieć to co słyszy, wykonuje polecenia nauczyciela, następnie rozmawia z nauczycielem odpowiadając jeszcze po polsku, ale prowadzi stopniowo coraz bardziej płynny dialog, by w dalszych etapach nauki niepostrzeżenie przejść na angielski, nie zdając sobie nawet sprawy z tego, że stosuje się do zasad poprawności językowej. Otrzymuje w darze umiejętność posługiwania się językiem obcym.

Celem zajęć jest wdrożenie dzieci w rzeczywistość anglojęzyczną, osłuchanie się z językiem, poznanie jego melodii, intonacji, barwy i struktury. Piosenki, rymowanki, zabawy ruchowe w języku angielskim oraz używanie wyłącznie angielskiego przez nauczyciela przenosi dzieci w świat języka obcego.
Ważnym elementem zajęć, w szczególności w najmłodszych grupach jest zachowanie określonej rutyny, dzięki której dzieci czują się bezpiecznie i są świadome następowania po sobie każdego z etapów zajęć.

Angielski dla dzieci 4-5 lat

Każde spotkanie trwa 45 min.Dzieci spotykają się dwa razy w tygodniu.

Dzieci uczą się języka poprzez zabawy językowe, poznają wierszyki, zabawne wyliczanki, rymowanki, śpiewają piosenki, oglądają krótkie scenki językowe przedstawiające angielską rzeczywistość, która później naśladują. Celem zajęć jest nie tylko osłuchanie się z językiem angielskim, ale aktywne poznanie słów, zwrotów, wierszyków i piosenek angielskich. Poznają ją w tematycznych blokach – świat kolorów, liczb, zwierząt (dzikich i tych, z którymi zaprzyjaźniamy się na co dzień), owoców, smaków i zapachów oraz cywilizacji. Mówimy do dzieci tylko po angielsku, więc nauka staje się dla nich naturalna. Angielska rzeczywistość, która je otacza, „przez osmozę” przenika do dziecięcych umysłów i wzbogacą ich lingwistyczne umiejętności. Kreatywna zabawa staje się de facto podświadomą nauką, którą otrzymują dzieci.

Chase the Monkey - angielski dla dzieci w wieku 6-7 lat

Każde spotkanie trwa 45 min.Dzieci spotykają się dwa razy w tygodniu.

Dzieci słuchają angielskich opowiadań, uczą się piosenek. Kreatywne gry i zabawy doskonalą i rozwijają ich umiejętności językowe. Nauczyciel kładzie duży nacisk na rozumienie, otacza dziecko językiem angielskim i oswaja je z podstawami języka pisanego. Dzieci uczą się wierszyków, piosenek, dzięki którym język szybciej jest zapamiętywany, słuchają bajek i opowiadań czytanych przez nauczyciela, oglądają krótkie filmy z sympatycznymi i śmiesznymi bohaterami. Dzięki temu panuje wesoła i przyjazna atmosfera, a dzieci traktują zajęcia jako przyjemność, a nie naukę i pracę.

Active Step Taking – angielski dla dzieci w wieku 8-10 lat

Zajęcia trwają 90 minut i odbywają się 2 razy w tygodniu.

Dzieci rozwijają wszystkie sprawności językowe: pisanie, czytanie, słuchanie oraz mówienie. Koncentrujemy się na komunikacji z uwzględnieniem reguł gramatycznych.

W naszej pracy z dziećmi wykorzystujemy osiągnięcia współczesnej metodyki. Staramy się pokazać dzieciom, że nauka języka obcego to nie ‚sztuka dla sztuki’, ale niezwykły proces nabywania praktycznej i cennej umiejętności – bardzo różny od sposobu, w jaki uczą się innych przedmiotów szkolnych. Pokazujemy, że język jest narzędziem komunikacji i że każde nowo poznane słowo tę komunikację im ułatwia. Żeby im to udowodnić, już od pierwszych zajęć do porozumiewania się z dziećmi używamy wyłącznie języka angielskiego.

W przypadku małych dzieci stosujemy metody aktywizujące, m. in. elementy tzw. metody TPR (Total Physical Response), która zakłada, że nauka nowych słów przychodzi dziecku łatwiej, gdy ilustruje je ruchem. Technika ta jest nie tylko niezwykle skuteczna , ale, co istotne, bardzo lubiana przez dzieci ponieważ zaspokaja ich naturalną potrzebę ruchu.

Ważnym elementem nauki dzieci jest zabawa. Tak jak poprzez zabawę poznają świat, tak przez gry i zabawy językowe szybciej i chętniej uczą się języka. Na lekcjach stosujemy więc takie techniki, jak czytanie z podziałem na role krótkich przedstawień teatralnych (a potem – w przypadku zdolniejszych grup – odgrywanie ich na forum klasy), czy odgrywanie scenek ‚z życia wziętych’, np. robienie zakupów lub pytanie o drogę – tu dzieci często wykazują się znakomitą inwencją.

Do uruchamiania wyobraźni zachęcają naszych uczniów także zadania pisemne. Dzieci często proszone są o napisanie krótkiego opowiadania, w którym użyć mają niedawno poznanych wyrazów lub konstrukcji gramatycznych.Odwołujemy się także do dziecięcej chęci współzawodnictwa, organizując konkursy i zabawy, w których dzieci – grupowo lub indywidualnie – rywalizują ze sobą.

Chcąc zapewnić naszym uczniom kontakt z autentyczną angielską wymową, a także zaznajomić z różnym akcentami występującymi wśród ‚native speakerów’, często pracujemy z nagraniami audio i video.

Jednocześnie pamiętamy, że język angielski to również przedmiot szkolny i że nasi mali podopieczni to przyszli maturzyści. Dlatego oczekujemy od nich nie tylko ogólnej ‚płynności’ w mowie i piśmie, ale też konkretnej wiedzy i mobilizujemy ich do systematycznego powtarzania materiału za pomocą zarówno krótkich niezapowiedzianych quizów, jak i większych zapowiedzianych sprawdzianów.

Angielski dla młodzieży 11+

Zawartość tematyczna zajęć uzależniona jest oczywiście od wieku uczestników kursu, a stopień trudności warunkują poziomy:

niższy średnio-zaawansowany (lower intermediate)

 

średnio-zaawansowany (intermediate)
wyższy śrdednio-zaawansowany (upper intermediate / FCE)
zaawansowany (advanced)

Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu.

Raz w tygodniu odbywają się zajęcia o profilu ogólno-gramatycznym (90 min) oraz zajęcia konwersacyjne (90 min).

W ramach profilu ogólno-gramatycznego kładziemy nacisk na równomierny rozwój takich umiejętności jak: czytanie, słuchanie, pisanie oraz, w sposób możliwie jak najbardziej „bezbolesny” i przystępny, wprowadzamy młodzież w tajniki, nie zawsze przez nich lubianej, gramatyki angielskiej. Natomiast zajęcia konwersacyjne poświęcone są rozwijaniu umiejętności mówienia i wzbogacaniu zasobu słownictwa naszych uczniów.

Postępy w nauce sprawdzane są regularnymi testami cząstkowymi oraz semestralnymi, a na zakończenie kursu wszyscy uczestnicy otrzymują certyfikat z oceną postępów. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rodziców nastolatków, lektorzy ABC raz w semestrze organizują spotkania informacyjne dla rodziców, podczas których można dowiedzieć się o postępach w nauce i frekwencji uczniów na zajęciach.

mag

13403161_10208898029305240_8115499472215972991_o

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

jol

Sylwia Rembowicz

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.