Zajęcia trwają 90 minut i odbywają się 2 razy w tygodniu.
Dzieci rozwijają wszystkie sprawności językowe: pisanie, czytanie, słuchanie oraz mówienie. Koncentrujemy się na komunikacji z uwzględnieniem reguł gramatycznych.
W naszej pracy z dziećmi wykorzystujemy osiągnięcia współczesnej metodyki. Staramy się pokazać dzieciom, że nauka języka obcego to nie ‚sztuka dla sztuki’, ale niezwykły proces nabywania praktycznej i cennej umiejętności – bardzo różny od sposobu, w jaki uczą się innych przedmiotów szkolnych. Pokazujemy, że język jest narzędziem komunikacji i że każde nowo poznane słowo tę komunikację im ułatwia. Żeby im to udowodnić, już od pierwszych zajęć do porozumiewania się z dziećmi używamy wyłącznie języka angielskiego.
W przypadku małych dzieci stosujemy metody aktywizujące, m. in. elementy tzw. metody TPR (Total Physical Response), która zakłada, że nauka nowych słów przychodzi dziecku łatwiej, gdy ilustruje je ruchem. Technika ta jest nie tylko niezwykle skuteczna , ale, co istotne, bardzo lubiana przez dzieci ponieważ zaspokaja ich naturalną potrzebę ruchu.
Ważnym elementem nauki dzieci jest zabawa. Tak jak poprzez zabawę poznają świat, tak przez gry i zabawy językowe szybciej i chętniej uczą się języka. Na lekcjach stosujemy więc takie techniki, jak czytanie z podziałem na role krótkich przedstawień teatralnych (a potem – w przypadku zdolniejszych grup – odgrywanie ich na forum klasy), czy odgrywanie scenek ‚z życia wziętych’, np. robienie zakupów lub pytanie o drogę – tu dzieci często wykazują się znakomitą inwencją.
Do uruchamiania wyobraźni zachęcają naszych uczniów także zadania pisemne. Dzieci często proszone są o napisanie krótkiego opowiadania, w którym użyć mają niedawno poznanych wyrazów lub konstrukcji gramatycznych.Odwołujemy się także do dziecięcej chęci współzawodnictwa, organizując konkursy i zabawy, w których dzieci – grupowo lub indywidualnie – rywalizują ze sobą.
Chcąc zapewnić naszym uczniom kontakt z autentyczną angielską wymową, a także zaznajomić z różnym akcentami występującymi wśród ‚native speakerów’, często pracujemy z nagraniami audio i video.
Jednocześnie pamiętamy, że język angielski to również przedmiot szkolny i że nasi mali podopieczni to przyszli maturzyści. Dlatego oczekujemy od nich nie tylko ogólnej ‚płynności’ w mowie i piśmie, ale też konkretnej wiedzy i mobilizujemy ich do systematycznego powtarzania materiału za pomocą zarówno krótkich niezapowiedzianych quizów, jak i większych zapowiedzianych sprawdzianów.